Priroda, tradicija, znanost i znanje.

Osjećati se dobro u svojoj koži? Moguće je, evo kako.

Postoji li čaroban recept za sreću?

 Liječnici i psiholozi su ga pokušali stvoriti, međutim mišljenja o toj temi su oprečna i nikada ne dovode do konačnog rezultata… Tri glavna elementa koja čine svakodnevni život – posao, zdravlje, osjećaji – nikada nisu istovremeno zadovoljena.

Dakle što napraviti? Čekati sa zadrškom bolja vremena?

Ne, vrijeme leti i, kako nas je naučilo pandemijsko razdoblje, svaki dan treba maksimalno iskoristiti.Jedna stvar je sigurna, latinska izreka “Mens sana in corpore sano”, rimskog autora Juvenala koji je živio oko 100 godine nove ere, još uvijek je aktualna. Od fizičkog se dobrostanja može umu i dakle srcu pružiti optimalne uvjete za pronalazak sreće. Užurban način života s kojim se suočavamo ograničava naše slobodno vrijeme i smanjuje ga, ali to ne smije postati izgovor da kažete: “Ne uspijevam izdvojiti sat vremena za vježbanje”.  Kako sugerira talijanski Visoki zavod za zdravstvo (Istituto superiore di sanità), ne morate postati profesionalni sportaši ili se posvetiti fizičkoj aktivnosti radi održavanja  tonusa tijela. Za odrasle je dovoljno posvetiti dva do tri sata tjedno kretanju.

Koje aktivnosti?

One koje preferirate, čak i brzo hodanje može biti učinkovito (no to nije isto što i šetnja gradom i razgledavanje izloga). Koristi su potencijalno beskrajne. Aerobnim vježbanjem (odnosno aktivnim, suprotno onom koje se prakticira u teretani na spravama) poboljšava se krvni tlak i pridonosi se sprječavanju brojnih bolesti (i kardiovaskularnih); tjelesna težina se drži pod kontrolom, smanjuje se količina masti u organizmu; mišići i kosti se održavaju u formi sprječavajući time pojavu problema mišićno-koštanog sustava.Fizička aktivnost, nadalje, ne donosi izravno sreću, ali pomaže u snižavanju razine stresa i anksioznosti koje osoba može akumulirati tijekom dana.

I to nije sve:

kretati se na otvorenom znači upijati blagodati sunčevih zraka, promatrati okoliš i uživati u pogledu, po mogućnosti popričati s prolaznicima ili osobama s kojima se obavlja fizička aktivnost, dakle, jednostavno osjećati se dijelom svijeta koji nas okružuje, a time manje sami i manje tužni.Pored međunarodnih preporuka Svjetske zdravstvene organizacije, u iščekivanju da se formula za sreću konačno patentira i pohrani, otvoriti prostor za dobrostanje koje pruža kretanje.

Kontakt

Zatraži kontakt radi informacija

Prijavite se na newsletter

Slanjem zahtjeva dajem svoju suglasnost za obradu mojih osobnih podataka, u svrhu slanja newslettera na e-mail, sukladno Izjavi o zaštiti osobnih podataka. Pročitajte Izjavu o zaštiti osobnih podataka.